Rakan-rakan saya

"Mereka Yang Paling Saya Sayang by Aida Comel"


Assalamualaikum kepada sesiapa yang sudi membaca.
Hari ini aku join satu contest daripada blog Cik Aida Comel yang bertajuk
"Mereka Yang Paling Saya Sayang".
Nampak tak banner comel tu? Itulah banner contest ni..
Jika awak mahu join sama sila tekan DISINI YE . Terima Kasih.

Dengan ini aku akan mulakan cerita "Mereka Yang Paling Saya Sayang".


Siapa remaja perempuan yang ada dilam gambar diatas ini? Haa, inilah dia kawan baik aku sejak kecil lagi. Nama dia Alysya Yasmin. Sedap kan nama dia? Sesuai dengan orangnya yang cantik dan putih. 
Kembali kepada tajuk, Alysya ni kawan aku sejak kecil. Sejak dari sekolah rendah masa darjah tiga lagi. Lama kan? Memang lama pun. Dulu kami selalu bermain bersama-sama sebab rumah pun dekat aje. Bila time cuti aku selalu datang rumah dia sebab nak bermain hehe. Dari pagi sampai petang main je.

Bila disekolah pula, kami selalu bersama. Bestfriend la katakan. Ramai kata kami ni rapat sangat sebab setiap masa bersama je. Bila aku seorang ada pula yang menegur mana kawan aku. 
Memang seronok berkawan dengan dia. Aku selalu kongsi cerita dengan dia sebab bila berkongsi cerita dengan dia rasa selesa daripada kawan-kawan yang lain. Dia memahami. 

Kami berkawan sampai sekarang. Tapi bila dah berumur 15tahun ni takan pula nak bermain kan? haha. Aku datang rumah dia pun sebab nak bercerita je. Yela kan dia kan kawan aku mana boleh main lupa je. Lagipun dia baik dengan aku. Mak ayah dia pun baik juga dekat aku. Bersyukur dapat kawan macam ni sebab jarang dapat orang yang macam ni.

Sekarang bila sudah masuk kesekolah menengah ni kami tak la rapat macam dulu-dulu tapi masih lagi berkawan. Tak baik la kan tiba-tiba tak baik pula sebab berkawan dari kecil lagi. Walaupun tak rapat macam dulu, aku masih lagi berkongsi cerita dengan dia. Best la kawan dengan dia ni. Dia ni pun banyak peminat sebab dia kan cun hahaha. Walaupun cun dia tak pilih kawan. Ok la kan sebab kadang-kadang ada orang bermuka cantik tapi memilih kawan. Tak best la camtu kan.

Ok la setakat ini sahajalah cerita aku ini. Semoga berhibur haha. Aku tahu cerita ni membosankan dan membuatkan kau orang menguap. Ok Bye :)









No comments: